Освітні втрати

ТЕЗАРІУС ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ

Освітні втрати— це прогалини у знаннях і навичках, які виникають у здобувачів освіти під час освітнього процесу у порівнянні зі стандартами освіти та очікуваними результатами навчальних здобутків.
Освітні втрати можуть виникатияк з індивідуальних причин, так і з системних. Серед них: здоров’я, війна, пандемія, надзвичайні ситуації природного характеру. На виникнення освітніх втрат можуть впливати також інші чинники:

- бойові дії та окупація;
- повітряні тривоги;
- виїзд дітей за кордон;
- переїзд у межах України;
- відключення електроенергії;
- руйнування значної частини закладів освіти.

Ключові виклики освітнього процесу в умовах війни:
· нестабільні умови освітнього процесу;
· обмеженість способів організації навчально-пізнавальної діяльності;
· зниження мотивації та нестабільний психоемоційний стан учасників освітнього процесу.

Шляхи організації освітньої взаємодії з учасниками освітнього процесу з урахуванням надолуження освітніх втрат:

- спланувати комплекси заходів на підтримку дітей дошкільного віку, які мають освітні втрати через обставини, викликані дією правового режиму воєнного стану, для їхньої інтеграції та адаптації до освітнього процесу в ЗДО відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (2021);
- організувати та надавати психологічну допомогу учасникам освітнього процесу;
- звернути увагу на програми підтримки педагогів ЗДО та розвиток їхньої професійної кваліфікації у розробленні стратегії надолуження знань;
- розробити чіткі правила та алгоритм для усіх учасників освітнього процесу, який полегшить перехід з однієї форми надання освітніх послуг на іншу та зробить організацію освітнього процесу гнучкою;
- спланувати мобільний освітній процес, який має бути орієнтований на сьогоднішню ситуацію, враховуючи фізичний і психологічний стан дітей і педагогів;
- розробити алгоритм і правила комунікації з дітьми, зокрема з дітьми з особливими освітніми потребами;
- розробити заходи для більш глибокої організаційної, методичної та ресурсної підтримки керівників і педагогів ЗДО.

ЕЛЕКТРОННИЙ МАТЕРІАЛ В ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИЦІ ПОДОЛАННЯ ОСВІТНІХ ВТРАТ:

Лист МОН № 1/12490-23 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році»

Рекомендації, розроблені МОН та UNICEF щодо організації програм з надолуження освітніх втрат

ДСЯОУ «Як компенсувати «освітні втрати» рекомендації для органів влади, засновників і директорів закладів освіти

Освітні втрати: причини та шляхи подолання разом з проєктом «Всеосвіта»

Освіторія «Освітні втрати: наздоганяємо навчальну програму без стресу»

Освіторія «Як надолужити прогалини в знаннях: закордонний досвід»

Освіторія «Які методи надолуження освітніх втрати довели свою ефективність?»

Інтернет-конференція: «Подолання освітніх втрат: теорія та практика»

Видавнича корпорація «Ранок» « Освітні втрати: сутність, проблеми, пошук шляхів подолання»

Рекомендації щодо організації програм з надолуження освітніх втрат

Кiлькiсть переглядiв: 13

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.